zondag 3 december 2017

2017 oktober + november

 bijna vergeten! Deze had ik eind oktober klaar. Entrelac gebreide poncho, aan één stuk gebreid. Gelukkig heb ik een wiskundeknobbel!:-)
Ik was vergeten om de poncho te fotograferen.
Beide kanten zijn leuk. De rand is met een rondbreinaald gebreid, de pauwesteek.
Voor mijn broer zijn verjaardag/vervroegd pensioen gemaakt. Een Doedelzak! Stan kwam met deze naam! Doedel en een boodschappentas werd een Doedelzak, ik vind het een passende naam. Van een kapotte spijkerbroek en een lapje stof gemaakt.
Een windlicht gehaakt voor Maddy, zij is weer voorzichtig aan het werk.




Nadat ik de quilt klaar had, wassen en heel vaak, wel 10x in de droger, wat komt er dan nog veel pluizen vanaf!Heel vaak het filter schoonmaken!
Een rafel quilt, 630 lapjes gesneden, 315 stukjes fiber gesneden. En dan maar het naaimachien gebruiken!

De achterkant

Deze kant vind ik eigenlijk mooier......Kortom, ik maak dit niet meer, "gewone"quilt, daar ga ik voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten